Jan Heisterhagen, díjkiosztó

„Design Plus Award” és „Fürdőszobai kényelem generációk számára” termékdíj: Jan Heisterhagen két díjat vesz át egy Select technológiával felszerelt, új termékért.

Új ötletek gombnyomásra

„A szépség becsületbeli ügy. Ám manapság a dizájn kötelező, és sokkal többről szól, mint maga a külcsín.”

A Hansgrohe vezető innovátor a szaniteripari dizájn területén. Éves forgalmának kereken 30 százalékát olyan új termékek teszik ki, amelyek nem idősebbek három évnél. Ezt nevezik „jól kiegyensúlyozott vitalitási indexnek”. A színvonal fenntartásához sok jó ötletre és kreatív elmére van szükség a Fekete-erdőben. Egyikük Jan Heisterhagen. A Hansgrohe Termékmenedzsment részlegének vezetője interjúban mesél arról, hogyan történik azoknak a dizájnkoncepcióknak a fejlesztése, amelyek világszerte meghatározzák a fürdőszoba jövőjét. A vásárló életkorától és egészségi állapotától függetlenül.

Heisterhagen úr, tulajdonképpen honnan kap a Hansgrohe impulzusokat és felvillanyozó ötleteket az új termékekhez vagy technológiákhoz?

Jan Heisterhagen: Manapság sokféle kreativitási módszer és inspirációforrás létezik. Annak eldöntése, hogy ezek közül melyik lehet az igazi, és melyik illeszkedik a márkához, az intenzív „gyúrási folyamat”. Ezt így nevezzük a Hansgrohe-nél. Nálunk a jó innováció a csapatmunka, a szakadatlan folyamatok és a tökéletesebb termék iránti szenvedély eredménye. Ötleteinket interdiszciplináris stratégiai workshopokon és dizájn meetingeken fejlesztjük, melyek a Hansgrohe igazgatótanácsának, valamint Richard Grohe márkaigazgató aktív vezetése alatt állnak. Ezek dolgozókból, külső kreatívokból, tervezőkből, termékmenedzserekből vagy akár értékesítőkből tevődnek össze. Mindegyikük profi szakember, akik a szaniteripar mellett jól kiismerik magukat számos más iparágban és termékterületen is. E szaktudás miatt nálunk egyébként szokatlanul alacsony az ún. flop-kvóta. Ha valóban meggyőződtünk egy ötlet helytállóságáról, akkor hasraütésszerűen meg is valósítjuk azt anélkül, hogy bárkit megkérdeznénk róla. Néha pedig elmegyünk zuhanyozni, hogy onnan kapjunk ihletet.

Valóban? Zuhanyozni?

J.H.: Igen. Az egy dolog, hogy a szerszámgép mellett állva, vagy öltönyben és nyakkendőben elmélkedünk a jövő zuhanyozásáról. De az teljesen más, amikor a Showerworldben vagy a ShowerLabban a saját bőrünkön teszteljük az új prototípusokat vagy vízsugár fajtákat, és ez alapján döntünk a továbbfejlesztésükről. Nálunk talán másként megy ez, mint más iparágakban. Hiszen vevőink ruhátlanok. A fürdőszobában az ember mezítelen, és a zuhany alatt nem visel szemüveget. Itt rendkívül fontos az ember és a termék közötti interakció. Nem csak a dizájnról kell gondoskodnunk, hanem arról is, hogy a zuhanyok vagy a termosztátok kellemes tapintásúak legyenek, ne forrósodjanak fel, és ne legyenek rajtuk éles peremek. Kényelmesnek és bárki számára kezelhetőnek kell lenniük, és mindennapi körülmények között kell működniük.

Változott a Hansgrohe dizájnfilozófiája az idők során?

J.H.: Az, hogy termékeink esztétikusak, becsületbeli ügy. A Hansgrohe a 70-es évek óta úttörő szerepet tölt be a szaniteripari dizájn területén. Ez hozzájárult ahhoz, hogy különváljunk a versenytársainktól. Ám manapság a dizájn abszolút mértékben kötelező, és sokkal többről szól, mint maga a külcsín. A dizájn sokkal inkább a kinézet, a funkció, az anyag, a kezelés és az élmény egyvelege. Ma már dizájnminőségről beszélünk. Ami a termék kialakítását illeti, a fogyasztók egyre érzékenyebbek, és ez már nem csak az autóválasztásban van így. Ezt időközben minden versenytársunk felismerte. Nálunk az új termékek fejlesztését ma már sokkal inkább „az embertől a termékig” irány határozza meg, és nem fordítva.

Mit jelent ez?

J.H.: Meggyőző előnyöket, magasabb kényelmet, helyes innovációt keresünk. Az ún. „én is” termékek nem jelentenek kihívást számunkra; mi új trendeket akarunk teremteni. Termékmenedzserként állandóan azzal kell foglalkozni, mit akar a célcsoport, és mire van szüksége. A kukacot végérvényben a halnak kell bekapnia, és nem a horgásznak! Azonkívül manapság sokkal inkább igazodunk a nemzetközi piacokhoz. Már csak olyan termékeket fejlesztünk, amelyek világszerte működőképesek, időtállóak, és megfelelnek a globális piacok ízlésének.

Raindance Select Showerpipe

A Hansgrohe úgy véli: a több generáció számára alkalmas kezelési koncepció esztétikus is lehet.

Ötletelés a Hansgrohe-nél a Select példáján keresztül

Képek
  • Beszélgetés a Phoenix Designnál
  • Tom Schönherr bemutatja
  • Tesztzuhanyzó a Showerworldben
  • Kézizuhany Select gombbal
  • Ujj, termosztát, Select gomb
  • Kéz ShowerTablet Selecten

Az okostelefonoktól vagy a hi-fi rendszerektől eltérően a vásárlók nem csináltatnak új fürdőszobát néhány évente. Kihat ez valamilyen módon a termékfejlesztésre?

J.H.: A Hansgrohe ebből az okból kifolyólag nem trendi, divathullámoktól függő termékeket gyárt, hanem olyanokat, amelyek sok éven keresztül megállják a helyüket. Van egy első fázis, úgy 30 és 40 éves kor között, amikor az emberben felerősödik a „fészekrakás” ösztöne. Ekkor vásárolunk lakást, építünk házat, alakítjuk ki a fürdőszobát. E téren a vevők egyéni dizájnmegoldásokat és maximális családi kényelmet szeretnének. Mindennek passzolnia kell, és tartósnak kell lennie. A második fázisban – úgy 50 és 60 éves kor között, amikor a gyerekek már kirepültek – felújítás vagy átépítés esetén már szem előtt tartják az időskor kihívásait. A szülőket gyakran otthon ápolják. A „többgenerációs fürdőszobát” sok fiatal már előrelátó módon tervezi meg. Ezért is fontos a Hansgrohe számára, hogy életkortól független termékeket és kezelési koncepciókat kínáljon.

A hívószó: többgenerációs fürdőszoba. Mi az, ami itt számít?

J.H.: Kevésbé az idősek vagy a mozgásukban korlátozott embereknek szóló termékekre koncentrálunk. A tapasztalatok sokkal többre tanítottak bennünket: Mindenki szereti, ha szép a fürdőszobája. A Hansgrohe jelmondata: „Lehet esztétikusan is.” A fürdőszobánál nem azt kell nézni, ohgy a felhasználó idős, mozgásában vagy valamilyen módon korlátozott! Az idősek nem időseknek szóló termékeket akarnak. Gyakran épp a tapasztalt emberek támasztanak magas igényeket a minőséggel, a kezeléssel és a kialakítással szemben, amelyet mi teljesíteni kívánunk. Ezért olyan termékeket és technológiákat fejlesztünk, amelyek mindenkinél működnek. Megpróbáljuk megérteni a vevői igényeket, és esztétikus módon integrálni azokat termékeinkbe.

Milyen termékek ezek?

J.H.: Például az új Raindance Select termékek. Ezek beviszik a fürdőszoba világába az intuitív gombnyomást, amely közkedvelt a dizájn- és használati tárgyak esetében is. A Select gomb maximális kezelési kényelmet nyújt nagyon és kicsik számára egyaránt. A gyengénlátók éppolyan könnyen kezelhetik, mint azok, akik nem képesek megfelelően mozgatni a kezüket, vagy nem tudják felemelni a karjukat. A Select termékek nagyméretű, kontrasztos háttéren elhelyezett szimbólumokkal rendelkeznek. Kezelésük odanézés nélkül is lehetséges, akár könyökkel is.

A német Szaniter, Fűtés és Klíma Központi Egyesület díjazta a ShowerSelect falsík alatti termosztátot. Mi tetszett különösen a zsűrinek?

J.H.: A zsűri döntése igazolja, hogy stratégiánk jó irányba mutat. A ZVSHK olyan kiváló termékeket kíván támogatni, amelyek nem hordozzák a „betegszoba” stigmáját. A termékdíj a „Fürdőszobai kényelem generációk számára” kategóriát értékelte. A zsűri a következőkre adott döntő pluszpontokat: esztétikus kialakítás, felhasználóbarát kezelés és minden generációnak megfelelő terméktulajdonságok, amelyek testi korlátozásokkal rendelkező vagy anélküli emberek számára megfelelőek. A Select-sorozathoz vezető ötletek egyébként akkor jutottak eszünkbe, amikor hóvihar miatt a strassburgi repülőtéren vesztegeltünk. Ahogy mondtuk: Vannak olyan ötletek, amelyek hasból jönnek...

Köszönjük a beszélgetést!

Az interjút Katja Volkmer, szabadúszó müncheni újságíró készítette.

Legújabb innovációk és fürdőszobai koncepciók

Képek

A Hansgrohe sütiket használ, hogy a lehető legjobb szolgáltatást nyújtsa Önnek. Ha a beállítások módosítása nélkül folytatja a böngészést az oldalon, azzal beleegyezik a sütik használatába.

   

OK