Jan Heisterhagen, díjkiosztó

„Design Plus Award” és „Fürdőszobai kényelem generációk számára” termékdíj: Jan Heisterhagen két díjat vesz át egy Select technológiával felszerelt, új termékért.

Új ötletek gombnyomásra

„A szépség becsületbeli ügy. Ám manapság a dizájn kötelező, és sokkal többről szól, mint maga a külcsín.”

A Hansgrohe vezető innovátor a szaniteripari dizájn területén. Éves forgalmának kereken 30 százalékát olyan új termékek teszik ki, amelyek nem idősebbek három évnél. Ezt nevezik „jól kiegyensúlyozott vitalitási indexnek”. A színvonal fenntartásához sok jó ötletre és kreatív elmére van szükség a Fekete-erdőben. Egyikük Jan Heisterhagen. A Hansgrohe Termékmenedzsment részlegének vezetője interjúban mesél arról, hogyan történik azoknak a dizájnkoncepcióknak a fejlesztése, amelyek világszerte meghatározzák a fürdőszoba jövőjét. A vásárló életkorától és egészségi állapotától függetlenül.

Heisterhagen úr, tulajdonképpen honnan kap a Hansgrohe impulzusokat és felvillanyozó ötleteket az új termékekhez vagy technológiákhoz?

Jan Heisterhagen: Manapság sokféle kreativitási módszer és inspirációforrás létezik. Annak eldöntése, hogy ezek közül melyik lehet az igazi, és melyik illeszkedik a márkához, az intenzív „gyúrási folyamat”. Ezt így nevezzük a Hansgrohe-nél. Nálunk a jó innováció a csapatmunka, a szakadatlan folyamatok és a tökéletesebb termék iránti szenvedély eredménye. Ötleteinket interdiszciplináris stratégiai workshopokon és dizájn meetingeken fejlesztjük, melyek a Hansgrohe igazgatótanácsának, valamint Richard Grohe márkaigazgató aktív vezetése alatt állnak. Ezek dolgozókból, külső kreatívokból, tervezőkből, termékmenedzserekből vagy akár értékesítőkből tevődnek össze. Mindegyikük profi szakember, akik a szaniteripar mellett jól kiismerik magukat számos más iparágban és termékterületen is. E szaktudás miatt nálunk egyébként szokatlanul alacsony az ún. flop-kvóta. Ha valóban meggyőződtünk egy ötlet helytállóságáról, akkor hasraütésszerűen meg is valósítjuk azt anélkül, hogy bárkit megkérdeznénk róla. Néha pedig elmegyünk zuhanyozni, hogy onnan kapjunk ihletet.

Valóban? Zuhanyozni?

J.H.: Igen. Az egy dolog, hogy a szerszámgép mellett állva, vagy öltönyben és nyakkendőben elmélkedünk a jövő zuhanyozásáról. De az teljesen más, amikor a Showerworldben vagy a ShowerLabban a saját bőrünkön teszteljük az új prototípusokat vagy vízsugár fajtákat, és ez alapján döntünk a továbbfejlesztésükről. Nálunk talán másként megy ez, mint más iparágakban. Hiszen vevőink ruhátlanok. A fürdőszobában az ember mezítelen, és a zuhany alatt nem visel szemüveget. Itt rendkívül fontos az ember és a termék közötti interakció. Nem csak a dizájnról kell gondoskodnunk, hanem arról is, hogy a zuhanyok vagy a termosztátok kellemes tapintásúak legyenek, ne forrósodjanak fel, és ne legyenek rajtuk éles peremek. Kényelmesnek és bárki számára kezelhetőnek kell lenniük, és mindennapi körülmények között kell működniük.

Változott a Hansgrohe dizájnfilozófiája az idők során?

J.H.: Az, hogy termékeink esztétikusak, becsületbeli ügy. A Hansgrohe a 70-es évek óta úttörő szerepet tölt be a szaniteripari dizájn területén. Ez hozzájárult ahhoz, hogy különváljunk a versenytársainktól. Ám manapság a dizájn abszolút mértékben kötelező, és sokkal többről szól, mint maga a külcsín. A dizájn sokkal inkább a kinézet, a funkció, az anyag, a kezelés és az élmény egyvelege. Ma már dizájnminőségről beszélünk. Ami a termék kialakítását illeti, a fogyasztók egyre érzékenyebbek, és ez már nem csak az autóválasztásban van így. Ezt időközben minden versenytársunk felismerte. Nálunk az új termékek fejlesztését ma már sokkal inkább „az embertől a termékig” irány határozza meg, és nem fordítva.

Mit jelent ez?

J.H.: Meggyőző előnyöket, magasabb kényelmet, helyes innovációt keresünk. Az ún. „én is” termékek nem jelentenek kihívást számunkra; mi új trendeket akarunk teremteni. Termékmenedzserként állandóan azzal kell foglalkozni, mit akar a célcsoport, és mire van szüksége. A kukacot végérvényben a halnak kell bekapnia, és nem a horgásznak! Azonkívül manapság sokkal inkább igazodunk a nemzetközi piacokhoz. Már csak olyan termékeket fejlesztünk, amelyek világszerte működőképesek, időtállóak, és megfelelnek a globális piacok ízlésének.

Raindance Select Showerpipe

A Hansgrohe úgy véli: a több generáció számára alkalmas kezelési koncepció esztétikus is lehet.

Ötletelés a Hansgrohe-nél a Select példáján keresztül

Képek
  • Beszélgetés a Phoenix Designnál
  • Tom Schönherr bemutatja
  • Tesztzuhanyzó a Showerworldben
  • Kézizuhany Select gombbal
  • Ujj, termosztát, Select gomb
  • Kéz ShowerTablet Selecten

Az okostelefonoktól vagy a hi-fi rendszerektől eltérően a vásárlók nem csináltatnak új fürdőszobát néhány évente. Kihat ez valamilyen módon a termékfejlesztésre?

J.H.: A Hansgrohe ebből az okból kifolyólag nem trendi, divathullámoktól függő termékeket gyárt, hanem olyanokat, amelyek sok éven keresztül megállják a helyüket. Van egy első fázis, úgy 30 és 40 éves kor között, amikor az emberben felerősödik a „fészekrakás” ösztöne. Ekkor vásárolunk lakást, építünk házat, alakítjuk ki a fürdőszobát. E téren a vevők egyéni dizájnmegoldásokat és maximális családi kényelmet szeretnének. Mindennek passzolnia kell, és tartósnak kell lennie. A második fázisban – úgy 50 és 60 éves kor között, amikor a gyerekek már kirepültek – felújítás vagy átépítés esetén már szem előtt tartják az időskor kihívásait. A szülőket gyakran otthon ápolják. A „többgenerációs fürdőszobát” sok fiatal már előrelátó módon tervezi meg. Ezért is fontos a Hansgrohe számára, hogy életkortól független termékeket és kezelési koncepciókat kínáljon.

A hívószó: többgenerációs fürdőszoba. Mi az, ami itt számít?

J.H.: Kevésbé az idősek vagy a mozgásukban korlátozott embereknek szóló termékekre koncentrálunk. A tapasztalatok sokkal többre tanítottak bennünket: Mindenki szereti, ha szép a fürdőszobája. A Hansgrohe jelmondata: „Lehet esztétikusan is.” A fürdőszobánál nem azt kell nézni, ohgy a felhasználó idős, mozgásában vagy valamilyen módon korlátozott! Az idősek nem időseknek szóló termékeket akarnak. Gyakran épp a tapasztalt emberek támasztanak magas igényeket a minőséggel, a kezeléssel és a kialakítással szemben, amelyet mi teljesíteni kívánunk. Ezért olyan termékeket és technológiákat fejlesztünk, amelyek mindenkinél működnek. Megpróbáljuk megérteni a vevői igényeket, és esztétikus módon integrálni azokat termékeinkbe.

Milyen termékek ezek?

J.H.: Például az új Raindance Select termékek. Ezek beviszik a fürdőszoba világába az intuitív gombnyomást, amely közkedvelt a dizájn- és használati tárgyak esetében is. A Select gomb maximális kezelési kényelmet nyújt nagyon és kicsik számára egyaránt. A gyengénlátók éppolyan könnyen kezelhetik, mint azok, akik nem képesek megfelelően mozgatni a kezüket, vagy nem tudják felemelni a karjukat. A Select termékek nagyméretű, kontrasztos háttéren elhelyezett szimbólumokkal rendelkeznek. Kezelésük odanézés nélkül is lehetséges, akár könyökkel is.

A német Szaniter, Fűtés és Klíma Központi Egyesület díjazta a ShowerSelect falsík alatti termosztátot. Mi tetszett különösen a zsűrinek?

J.H.: A zsűri döntése igazolja, hogy stratégiánk jó irányba mutat. A ZVSHK olyan kiváló termékeket kíván támogatni, amelyek nem hordozzák a „betegszoba” stigmáját. A termékdíj a „Fürdőszobai kényelem generációk számára” kategóriát értékelte. A zsűri a következőkre adott döntő pluszpontokat: esztétikus kialakítás, felhasználóbarát kezelés és minden generációnak megfelelő terméktulajdonságok, amelyek testi korlátozásokkal rendelkező vagy anélküli emberek számára megfelelőek. A Select-sorozathoz vezető ötletek egyébként akkor jutottak eszünkbe, amikor hóvihar miatt a strassburgi repülőtéren vesztegeltünk. Ahogy mondtuk: Vannak olyan ötletek, amelyek hasból jönnek...

Köszönjük a beszélgetést!

Az interjút Katja Volkmer, szabadúszó müncheni újságíró készítette.

Legújabb innovációk és fürdőszobai koncepciók

Képek

Hansgrohes uses different kinds of cookies. You can agree to the use of all cookies or make your personal settings or consult the general data protections.

   

I agree to all cookies
<% } //bolIsPublishMode %>